Stres ve Öfke

   Strese tepkimiz
image

   Kişi stresle karşılaştıgında,stresle baş edecek gücü varsa stresle savaşmayı,baş edemiyecegine inanıyorsa kaçmayı,kaçmaya gücünün olmadıgına inanırsa donup kalma tepkisi verir. Stres anında her bir kişi kendi içsel zenginliğine göre bir baş etme strajesi geliştirir. Örnek; güçlü ve çözüm odaklı kişiyseniz durumla savaşırken, kendini zayıf ve güçsüz hisseden kişiler kaçmayı yeğler,çaresiz ve aciz hisseden kişiler ise donup kalırlar. Hafif düzeydeki stres motivasyonu ve başarıyı tetikler. Ancak insanlar kronik stresi yönetebilecek duruma sahip değildir. Kronik stres değersizlik hissi,zihinsel muhakeme güçlügü,karamsar düşünceler,kontrol kaybı yapar. Bu nedenle aşırı stres,öfke patlamaları ve şiddetide beraberinde getirir.

       Stresi kontrol altına almak

   Stresi ve öfkeyi kontrol altına alabilen kişi psikolojik ve fizyolojik açıdan kaliteli yaşam sürebilir. Bunun için kişi bazı basit önlemler alabilir,
gevşeme egzersizleri  doğru nefes alma teknikleri ve bedeni rahatlatabilinmeli. Böylece stres ve öfke kontro edilebilir,
olumlu hayal kurmak Geçmişe yönelik anılar hatırlanırken daima olumlu olanları hatırlamaya çalışmak, ileriye dogru olumlu hayeller kurmakda stresi azaltır.

   Düzenli aktiviteler düzenli yapılan sporlar serotonin hormonunun salgılanmasını saglar serotonin  hormonu stres ve öfkenin en büyük ilacıdır.
   
   Düzenli beslenmek vücutta kan şekerini düzenleyen protoin ve lif açısından zengin besinleri tüketmek kişideki stres ve öfke durumunu dengeler.
  
   Hobi ve ilgi alanları edinmek hobiler zihnimizi boşaltıp stres ve öfkemizi başka noktalara yönlendirir.
   
   UNUTMA Her işin başı sağlık
Eğer sende sağlığın için hobi edinmek istiyorsan

Advertisements