Demir eksikliğine 7 doğal reçete

Demir eksikliğine 7 doğal reçete

   Demir eksikliği vücutta pek çok sağlık sorununa sebeb olan demir, yaşam için hayati öneme sahip. Demir’in vücut tarafından üretilmeyen ancak besinler yoluyla vücudumuza aldığımız bir mineral olduğu bu içerikten yülsek 7 besini açıklayalım.

   Vücudunuzdademir eksikliği varsa yorgunluk, halsizlik, sinirlilik, başağrısı, konsantrasyon bozukluğu gibi sorunlar kaçınılmaz gerçeğiniz oluyor. Demir eksikliğinin genellikle hamile ve emziren annelerde daha sıklıkla rastlanıyor. Günlük demir gereksiniminin erkekler için 8 mg, kadınlar için ise 18 mg dır. Hamilelik sürecinde gereksinim artacagı için günlük 27 mg, emzirme döneminde ise 18 mg demir alınması gerekiyor. Bu gereksinim bebek ve çocuklarda ise 1-3 yaş arasında 7 mg, 4-7 yaş arasında 10 mg oluyor.

Demir vitamini en çok nelerde bulunur derseniz;

Tahıllar : Tahıllar, kuru baklagiller ile birlikte tüketildiği zaman demir deposu  öğüne ulaşıyor. Tahıl ve kuru baklagiller içeren yeşil salatalar, vejeteryanların demir depolarını yükseltmeyi sağlıyor. Ayrıca demir emilimini arttırmak için yanında C vitamininden zengin besinler tercih edilebilir.

   Kuru baklagiller; A, C, E vitaminlerinden zengin olan kuru baklagiller, lifli yapısı sayesinde sindirim kanalını koruyarak bağışıklık sistemini güçlerdiriyor. Bir porsuyon baklagiller yemeğinde yaklaşık 4 mg demir bulunur.

  Et ve et ürünleri ; Demir içeriği yüksek besinler arasında et ve et ürünleri ilk sıralarda yer alıyor. A ve B grubu vitaminlerinden ve çinko, fosfor ve selenyum gibi minerallerden zengin bir besin öğesi olan et ve et ürünlerinde demir içeriği yüksek. Ancak kollesterole dikkat ! Haftada 2 gün kırmızı et, 2gün beyaz et ve 3 gün balık tüketin.

   Yumurta ; Anne sütünden sonra en kaliteli protein içeriğine sahip yumurta herkes tarafından düzenli olarak günlük olarak tüketilmeli. Yumurtanın içerisindeki demir oranını arttırmak için yumurtanın yanına C vitamininden zengin maydanoz, tere, mandalina gibi besinler eklenebilir.

image

   Yeşil yapraklı sebzeler ; Ispanak pazı, marul, tere, roka, maydanoz, nane gibi yeşil yapraklı sebzeler demir minerali açısından yüksek lifli yapısı sayesinde sindirim kanalını koruyor ve hastalıkların önlenmesine yardımcı oluyor. Ara öğünlerde tüketilecek doğal sebze suları, hem fit kalmayı sağlayıcı hemde vücuttaki demir miktarını arttırmaya yardımcı.

   Kuru meyvalar ; Yüksek oksidan yapısı vitamin ve mineral içeriği yüksek oluşuyla, kuru meyvaları es geçmeyin. Ara öğünlerinizde 1yemek kaşığı kuru üzüm ve yanında 2 adet ceviz tüketerek hem kan şekerinizi dengeleyip, hem de güzel bir ara öğün yapabilirsiniz.

   Pekmez ; Bir tatlı kaşığı pekmez 1 mg demir içeriyor. Pekmez C vitamininden yüksek portakal ile birlikte tüketildiğinde, demir emilimini arttırıyor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s