Yürüyüş yapmanın faydaları

Yeni yapılan çalışmaya göre, uzun süren yavaş yürüyüşlerin dar bir zamanı kapsayan, sert ve hızlı yürüyüşlere göre fazla kilolardan kurtulmaya ve kalp sağlığının geliştirilmesine daha fazla katkı sağladığı saptandı
image

Sık yapılan uzun yavaş yürüyüşlerin –haftada 5 veya 6 gün makul bir hızda günde 45–60 dakika süren yürüyüşler daha fazla kalori yakılmasını sağladığı, kalp fonksiyonlarını geliştirdiği ve vücuttaki yağ miktarını azalttığı tesbit edildi. Şu anda uygulanan standart kardiyak (kalbi ilgilendiren) rehabilitasyon programı ise, haftada üç kez 25–40 dakika hızlı bir ritimde yapılan yürüyüşleri, bisiklet kullanmayı veya kürek çekmeyi içeriyor.
Vermont Üniversitesi nden kardiyak rehabilitasyon bölüm şefi Prof. Dr. Philip A. Ades, kalp hastalarında kilo kaybının faydaları konusunda tam bir netliğe ulaşılmadığını belirtiyor ve ekliyor;
ABD’de yapılan araştırmalara göre, düzenli olarak yürüyüş yapmanın, kasların kuvvetlendirilmesinden, düşünce potansiyelini arttırmaya, yaşlanma sürecini geciktirmekten zayıflamaya kadar birçok yararı olduğu ifade ediliyor.
Mayo Klinik tarafından yayınlanan rapora göre, yüzyıllardır doktorlar tarafından bir tedavi yöntemi olarak kullanılan yürüyüşün sağlıklı olması için düzenli ve programlı yapılmasında fayda var.
Düzenli bir yürüyüş için de kısa ve uzun dönemli gerçekçi hedefler koymak, tepeden tırnağa kadar kullanılacak malzemenin kaliteli ve iyi seçilmesinin göz önünde tutulması gerekiyor. Uzmanların bu konudaki tavsiyeleri şöyle:
“- Amaç kilo vermekse vücut sentetik maddelerle sarılmalı
– Doktordan uygun görüş alınmadan böyle bir programa başlanmamalı
– Yemeklerden sonra uzun ve tempolu yürüyüşlerden kaçınılmalı
– Herhangi bir rahatsızlık hissedildiğinde yürüyüş bırakılmalı
– Yürüyüş, akşam yemeğinden en az 2 saat sonra yapılmalı
– Diyabet, tansiyon yüksekliği, kalp ve karaciğer rahatsızlığı ya da kronik rahatsızlığı olanlar yorucu ve uzun yürüyüşlerden kaçınmalı.”
Bu tavsiyelere uyulması halinde düzenli bir yürüyüş programının vücuda yararları ise şöyle:
“- Kan akışının hızlanması, kan dolaşımının iyileşmesi, kalp, damar ve beyin rahatsızlıklarının giderilmesi
– Vücudun tüm kaslarının güçlenmesi
– Kalp kasılması ile meydana gelen kan miktarının artması ve dinlenme esnasında nabzın azalması
– Kan basıncının düzenlenmesi
– Hareket ve stres anında tansiyonun yükselmesinin önlenmesi
– Şişmanlığın önüne geçme
– Barsak hareketlerinin arttırılması ile sindirimin kolaylıkla sağlanması
– Beyine giden oksijen miktarının artması ile zihinsel keskinlik ve düşünce potansiyelinin artması
– Lenf dolaşımını düzene sokma
– Akciğerlerin hava kapasitesini arttırma
– Hareketlilik veya dinlenme sırasında metabolizmayı uyararak sürekli dinç tutma
– Travma sonrası toparlanma sürecini hızlandırma
– Kandaki yağ oranını düşürme
– İyi ve kötü huylu kolestrol dengelerini düzenleme
– Vücuttaki tüm organlar arasındaki koordinasyonu düzenleme
– Eklemlerin esnekliğinin artması, bel ve boyun ağrılarının hafifletilmesi
– Kemiklerin sertleşmesi
– Vücudun hastalıklara karşı dayanıklılığının artması ve bağışıklık sisteminin direncinin artması
– Yorgunluğun hafiflemesi
– Uykusuzluk sorununun giderilmesi ve bünyesel rahatlamanın sağlanması
– Vücudun endorfin adı verilen keyif hormonlarını hareketlendirme
– Yaşlanma sürecinin geciktirilmesi ve deriye zinde bir görünüm kazandırma
– Moral, özgüven ve iyimserliğin artması.
Tabiateczane

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s