Çok çalışmak mı verimli çalışmakmı

image

   Uzmanlar, anne ve babaların çocuklarını körü körüne saatlarce ders çalışmaya zorlanmaktansa verimli çalışmaya yönlendirmeleri için çeşitli uyarılarda bulunuyor.

   Hafta başında okullar açıldı ve 18 milyonu aşkın öğrenci ders başı yaptı. Egitimde ve öğrenmede başarıya giden yolun, farkındalık ve verimlilikten geçiyor. Anne ve babaların, çocuklarını saatlerce ders çalışmaya zorlanmaktansa verimli çalışma stratejileri geliştirmeleri noktasında onlara yardımcı olmaları gerekmektedir. Bu durum öğrencilerin ” hayat boyu öğrenme ” ve başarılı bireyler olma yolunda daha sağlam ilerlemelerini sağlayacağını vurgulayan uzmanlar, “Bir öğrenci, saatlerce bir sınava çalıştığında çalıştığı her şeyi öğrendiğini zannedebilir. Halbuki kendi öğrenmesini, konuyu anlayıp anlamadığını kontrol etmeden saatlerce bir sınava çalışmak, aslında etkili bir yöntem olmayabilir. Ne bildiğini yada bilmediğini bilmeden, körü körüne saatlerce çalışan öğrenci, aslında çokiyi anlamadığı konuların ustası olduğu yanılgısına düşebilir. Bu kavramda eğitimde ” öğrenme yanılgısı ” olarak ifade edilir ” diye konuştu.

Gözü kitapta, aklı telefonda olmamalı

   Ebeveynlerin, çok çalıştığı halde istediği başarıyı elde edemeyen çocuklarına, kendilerini tanımaları ve kullandıkları stratejileri gözden geçirmeleri konusunda destek olması gerekiyor. Zamanlarını ve kaynaklarını etkili kullanıp kullanmadıklarını sorgulamalarına ön ayak olabilirler. Çok çalıştım ama yine düşük not aldın diyen bir çocuk, muhtemelen ya çalıştığı zamanı verimsiz geçiriyor yada yanlış stratejiler kullanıyordur. Örneğin, bir konuyu okurken aslında akıllı telefonunda arkadaşlarıyla yaptığı sohbeti ve arkadaşının ne cevap yazacağını düşünüyordur.

  Saatlerce ders yerine öğrenme
   Anne babaların yapmadı gerekenin, çocuğunu saatlerce odasında çalışmaya zorlamak yerine, uzun vadede başarılı olabilmesinin, onun öz düzenleme ve yürütücü bilinç gibi mekanizmaların ve becerilerinin gelişmesinden geçtiğini bilmeleri gerekmektedir. Bu beceriler, yaş ilerledikçe daha çok gelişir ve çocuklar daha çok kendilerinin farkına varır. Ödevlerini yapması için sürekli hatırlatılan çocukların öz düzenleme becerisinin gelişmesi güçtür. Anne babalar bunun farkında olarak hareket etmelidir. Örneğin saatlerce tarih çalıştığı halde girdiği bir sınavda düşük bir not alan bir çocuk, anne babasıyla yapacağı bir müze ziyaretinde edineceği bilgiler sayesinde hem sosyalleşmiş olacak hemde belki daha fazla şeyi öğrenmiş olacaktır.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s